NIE. V dnešnej dobe by ste zaostali o niekoľko rokov za konkurenciou.
Vlastná webová stránka je už nutnosť. Zákazníci vyhľadávajú väčšinu informácií na internete. Ak tam nie ste, netušia, že existujete. Ak aj tušia, možno im chýbajú základné informácie o vás – adresa, telefonický kontakt, otváracia doba. Ak ju tam nenájdu, určite nájdu informácie o niektorom vašom konkurentovi. Žijeme v rýchlej dobe. Väčšina ľudí nechce strácať čas. A preto osloví vašu konkurenciu. Veď vie kde, ako a kedy. Je tu síce pravdepodobnosť, že zákazník nebude u nej spokojný. Ale budete to riskovať?
Vaša webová stránka je reklama tristošesťdesiatpäť dní do roka. Dvadsaťštyri hodín denne. Nielen plôška v novinách, reklamný spot v rádiu, billboard pri ceste alebo minútová reklama počas televízneho filmu. Koľko ľudí číta zrovna „tie“ správne noviny? A ak aj áno, koľko z nich si všimne aj vašu plôšku? Ktorý zákazník si zapamätá krátky spot z rádia, ak ho nebude počuť otravných stokrát denne? Koľkí neprehliadnu váš billboard v mori informácií pri ceste? A koľko ľudí neodíde počas vysielania vašej televíznej reklamy do špajzy pre chipsy?
Toto všetko vás stojí draho zarobené peniaze. A efekt je neporovnateľne menší ako kedysi. Cena webovej stránky? Tiež neporovnateľná. Niekoľkonásobne menšia.
Peniaze vám ušetrí aj inak. Nemusíte tlačiť dokumenty, ponuky, informačné letáčiky. Nemusíte zamestnávať kolegov na vybavovanie poštovej korešpondencie, pretože obálky vám chodia do vašej e-mailovej schránky. Nemusíte možno ani otvárať prevádzku, možno bude stačiť predávať on-line. Väčšina ľudí radšej nakupuje takto, akoby mala cestovať cez polovicu mesta do obchodu. Dnes je to jednoducho tak.
Internet je globálna záležitosť. Vďaka nemu sa môže rozširovať okruh vašich zákazníkov ako kruhy na vode. Od lokálnej, cez národnú, až po medzinárodnú cieľovú skupinu.
Máte choré dieťa a musíte s ním zostať doma? Nevadí, zostávate so zákazníkom stále v kontakte. On nevie, že sa mu zrovna nevenujete zo seriózne zariadenej kancelárie, ale z obývačky vášho útulného domova.
Argumentov za založenie vlastného webu je určite viac ako za rozhodnutie nemať ho.