Základom prakticky každej webovej stránky, respektíve jej efektivity je to, aby bola pravidelne navštevovaná. Pretože bez návštevnosti je len nepodstatným bodom v internetovom systéme a takmer nikto si ju nevšimne. A práve fakt, že na daný web prichádzajú užívatelia plní svoj účel, teda stránka im poskytne svoj obsah alebo ich v lepšom prípade prinúti k uskutočneniu konverzie, teda nejakej akcie, ktorú od takejto návštevy očakávame.
- Preto možno ani netreba prízvukovať, že pre moderné podnikanie a teda pre online marketing je nielen web, ale hlavne navštevovaný web podstatným bodom.
Ale poďme pekne od začiatku. Takýto efekt samozrejme nepríde len nejakým mávnutím čarovného prútika. Najskôr je potrebné myslieť na funkčné zviditeľnenie stránky. A to napríklad aktivitou na sociálnych sieťach, umiestnením odkazov na spriatelené weby, ale treba myslieť hlavne na zviditeľnenie v internetových vyhľadávačoch.
- Pretože napr. Google je u nás veľmi častým a pravidelným zdrojom návštevnosti a nástrojom, cez ktorý pravidelne hľadáme všetci a všetko.
Zviditeľnenie na internete (alebo konkrétne vo vyhľadávačoch) môže byť platené alebo organické. Teda môžeme vravieť o spoplatnenej reklame a platení si určitého zvýhodneného miesta, ale rozhodne sa oplatí hľadieť aj na prirodzený proces viditeľnenosti, teda ten organický.
- Dosiahnuť v Google (alebo ďalších alternatívnych vyhľadávačoch) viditeľnú a poprednú pozíciu vo výsledkoch hľadania organickým spôsobom.
A takáto cesta dokáže by ť niekedy ešte efektívnejšia, než zle mierená platená reklama, nakoľko prirodzené umiestnenie vášho webu na popredné miesta v hľadaní poskytuje veľmi dobré cieľenie. Užívateľ si pomocou hľadaných výrazov sám http://decko.ceskatelevize.cz/sam-v-muzeu cieli presne to, čo hľadá a pokiaľ má vaša stránka kvalitne prevedené seo, čo hľadí na všetky on-page a off-page faktory, potom sa táto pravdepodobne zobrazí medzi prvými stranami vo výsledkoch.