Kontrola prevádzkových kvapalín.
je dôležitým úkonom pred štartom dlhej jazdy za horúceho leta. Musíme skontrolovať toho pomerne dosť. A to – kvapalinu v ostrekovačoch, brzdového systému ale aj olej v motore pričom by sme mali brať v úvahu jeho skorú výmenu, autu to len prospeje. Taktiež je vhodné skontrolovať a prípadne doplniť klimatizáciu. Diaľnica býva cez letné obdobie rozpálená aj na 60°C a tiež nám do kabíny svieti horúce letné slnko cez okná a my sme ako v skleníku.
Kontrola pneumatík.
skontroluje hĺbku dezénu ktorá by mala byť najmenej 1,6mm a taktiež jej vizuálne opotrebovanie. Ak sme si všimli napríklad vytŕčajúci oceľový kord pneumatiky tak s istotou vieme že táto pneumatika je pár kilometrov pred zenitom a s pravdepodobnosťou vás nechá pri núdzovom odpočívadle na diaľnici. Je tiež dôležité skontrolovať vek pneumatiky. Čím je pneumatika staršia tým sa zhoršujú jej brzdné vlastnosti a možnosť jej prasknutiu. Pneumatiky by sa mali kvôli bezpečnosti meniť cca. po piatich rokoch. Nesmieme taktiež zabudnúť na tlak vzduchu v pneumatike ktorý meriame za studena, pred jazdou. Hodnoty správneho tlaku nájdeme väčšinou na víčku nádrže. Nezabúdame ani na rezervu! Rovno skontrolujeme funkčnosť zdviháku a kľúča pre skrutky kolies.
Vizuálna kontrola exteriéru interiéru a podvozku
pred jazdou, je vhodné auto skontrolovať očami skontrolovať celkový stav vozidla teda napríklad či nám svietia všetky žiarovky. Či nevidíme z podvozku automobilu trčať nejaký kus plastu a je tiež vhodné vyriešiť prípadné svietenie kontrolky na palubnej doske. Môže nám to ušetriť nemalé peniaze za odťah vozidla zo zahraničia. Kontrolujeme aj pod kapotou, zastriekaný motor od oleja alebo rozhryzené odhlučnenie kapoty veštia nemalé účty v servise ktoré nechcete riešiť na letnej dovolenke. Veľké množstvo čierneho prachu na kolesách značí brzdové doštičky pred smrťou a tým pádom aj nebezpečenstvo dopravnej nehody!