Motorkári sa údajne radia k najrizikovejším účastníkom cestnej premávky. No zatiaľ čo v prípade šoférov áut je častým vinníkom dopravných nehôd alkohol, u motorkárov tento problém predstavuje oveľa menšie číslo. Sú tak motorkári na cestách zodpovednejší?
Pozrime sa na problematiku najskôr na základe vlastných skúseností a logickej predstavy- Pravdepodobnosť, že by ste videli značne opitého motorkára je príliš nízka, prakticky sa táto predstava spája s logickým uvažovaním len ťažko. No na základe reálnych prípadov sú „opilcami na cestách“ skôr vodiči automobilov (samozrejme sa to netýka všetkých). Jazda na motorke pod vplyvom je totiž podstatne obtiažnejšia a prakticky nemožná i keď je pravda, že niektorí motorkári sa k upitiu maximálne 3 pív priznali. Nie je to legálne, ale každopádne nevravíme o neschopnosti koncetrácie, ako v prípade mnohých prípadov vodičov áut, ktorí pri cestovnej kontrole nevedeli stáť na nohách. Aby sme však boli fér, motorkári sa nevyhnú alkoholu najmä pri motorkárskych zrazoch, kedy na základe vyjadrenia dopravnej polície vo vodičoch namerajú skôr zostatkový alkohol.
- Počas celého roku bolo dopravných nehôd spôsobených motorkármi pod vplyvom alkoholu len58, čo síce tiež zamrzí, ale z celkového hľadiska ide o veľmi nízke číslo. V priemere sa môžeme zhodnúť na údaji, ktorý vraví o max. 100 spôsobených nehôd ročne zavinených motorkármi pod vplyvom. V prípade užívania drog je číslo ešte podstatne nižšie.
K jazde na motorke sa však viažu špeciálne bezpečnostné opatrenia, medzi ktoré patrí predovšetkým povinnosť nosiť prilbu. Prilba by mala byť primeraná štýlu jazdy, rýchlosti, terénu a v neposlednom rade typu motorky. V prípade rýchlejšej jazdy sa môžeme spoľahnúť na kvalitné značky typu schuberth C3, SHARK, SCORPION, NOLAN a ďalšie. Stávka na kvalitnú značku sa oplatí predovšetkým z hľadiska bezpečnej jazdy, ale takisto z hľadiska komfortu a takisto detailného dizajnu.